Dołącz do społeczności WSEiT.

Dołącz do społeczności WSEiT.

Program studiów

Studia trwają 8 semestrów; w systemie niestacjonarnym;  zjazdy 9:00-19:00(sobota – niedziela).

Razem: 2008 godzin bezpośredniego kontaktu z wykładowcą; 1010 godzin wykładów i ćwiczeń oraz 1000 godzin zajęć klinicznych.

Przedmioty podstawowe i kierunkowe:  180h                   

Fizjologia/patofizjologia 10                   

Radiologia 20                   

Kardiologia 10

Embriologia 10

Neurologia/neuropsychologia 10                              

Ortopedia 10                              

Kinezjologia 20                   

Biomechanika 20                   

Medycyna ratunkowa/medycyna rodzinna 10                   

Komunikacja terapeuta-pacjent 10

Prowadzenie historii choroby pacjenta 10                   

Seminarium dyplomowe/EBM 10                              

Ból – podstawy naukowe i jego leczenie 10                   

Dietetyka 10

Farmakoterapia 10

 

Przedmioty bezpośrednio związane z osteopatią: 830 h

Techniki manipulacyjne 120

Techniki wisceralne 100

Techniki kranio-sakralne 100

Anatomia palpacyjna 80

Warsztaty kadawerowe 40

Terapia tkanek miękkich 120

Techniki powięziowe 80

Historia i filozofia osteopatii 10

Badanie i diagnostyka osteopatyczana 120

Fascial Distortion Model 60

                                                                                  

Praktyka kliniczna w Uczelni 600 h

Praktyka kliniczna poza Uczelnią 400 h                 

 

Efekty kształcenia w zakresie wiedzy

  1.        Posiada poszerzoną wiedzę z zakresu przedmiotów podstawowych, kierunkowych oraz bezpośrednio związanych z osteopatią
  2.       Wymienia techniki leczenia tkanek osteopatycznych.
  3.       Opisuje techniki osteopatyczne oraz testy funkcjonalne.
  4.       Charakteryzuje specyfikę postępowania osteopatycznego w przeciążeniach, uszkodzeniach i obrażeniach związanych przede wszystkim z narządem ruchu. 
  5.       Wyjaśnia rolę osteopaty w zespole medycznym, w klubie sportowym.
  6. Zna metody doboru różnych form aktywności fizycznej w leczeniu i  podtrzymywaniu sprawności osób ze specjalnymi potrzebami w różnym wieku.
  7. Posiada pogłębioną wiedzę dla kształtowania, podtrzymywania i przywracania utraconej lub obniżonej funkcji narządów, sprawności oraz wydolności osobom w różnym wieku.
  8. Zna standardy międzynarodowe w zakresie osteopatii.
  9. Analizuje patogenezę, objawy kliniczne i przebieg określonych jednostek chorobowych, w aspekcie doboru optymalnych technik i racjonalnego stosowania środków osteopatii.
  10.   Zna zasady etyki oraz podstawy prawa autorskiego.

Efekty kształcenia w zakresie umiejętności

  1. Potrafi odpowiednio dostosować model postępowania osteopatycznego w zależności od interpretacji wyników diagnostycznych.
  2. Korzysta z różnych metod, dobierając odpowiednie techniki leczenia.
  3. Dobiera różne techniki i chwyty w różnych jednostkach chorobowych.
  4. Posługuje się technikami osteopatycznymi, przeprowadza testy funkcjonalne oraz wykorzystuje palpację.
  5. Planuje proces terapii i go zrealizuje, kontroluje jego przebieg  
  6. Potrafi wyjaśnić pacjentowi istotę jego dolegliwości i zaproponować terapię
  7. Potrafi analizować jakość i efektywność wykonywanych zabiegów terapeutycznych
  8. Potrafi przeprowadzić rozpoznanie różnicowe w oparciu o analizę danych z badań dla potrzeb osteopatii
  9. Potrafi interpretować wyniki badań dodatkowych dla potrzeb osteopatii
  10. Potrafi krytycznie interpretować informacje z piśmiennictwa
  11. Ocenia sprawność funkcjonalną pacjenta.
  12. Dobiera postępowanie profilaktyczne i lecznicze.  
  13. Stosuje metody osteopatii w różnych dziedzinach medycznych.

Efekty kształcenia w zakresie umiejętności społecznych

  1. Jest świadom konieczności ciągłego rozwoju zawodowego i uczenia się przez całe życie zawodowe.
  2. Potrafi organizować proces samokształcenia oraz inspirować uczenie się innych.
  3. Kooperuje w zespole. Potrafi podejmować decyzje w sytuacjach nagłych.
  4. Rozumie potrzebę współpracy z innymi specjalistami w procesie terapii.
  5. Ma poczucie odpowiedzialności za zdrowie i życie własne, pacjenta i osób współuczestniczących w przeprowadzaniu terapii.
  6. Dba o zaangażowanie się chorego w proces terapeutyczny.
  7. Efektywnie komunikuje się z pacjentem, przejawia postawę otwartości wobec jego potrzeb.
  8. Potrafi podejmować samodzielnie decyzje oraz brać za nie odpowiedzialność.
  9. Wykazuje inicjatywę i kreatywność w działaniu.

 Formy zaliczenia

  1.       Test wiedzy.
  2.       Zaliczenie pisemne i/lub ustne.
  3.       Obserwacja i ocena wykonania zadania praktycznego.
  4.       Obserwacja zachowania studenta na zajęciach.
Newsletter
Najczęstsze pytania